„Sprawdzaj, czytaj, pytaj!” to apel do konsumentów o ostrożność i równocześnie ogólnopolska kampania zainicjowana przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Jej celem jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na wzmożone w okresie epidemii nieuczciwe praktyki rynkowe i oszustwa, które mogą być również ukierunkowane na pozyskiwanie danych osobowych.
Na tego typu działania są szczególnie narażone osoby starsze – nasi rodzice, dziadkowie, sąsiedzi. To do nich najczęściej oszuści dzwonią lub odwiedzają ich w domu, stosując różne sztuczki i manipulacje.
„Sprawdzaj, czytaj, pytaj!” to apel do konsumentów o ostrożność i równocześnie ogólnopolska kampania zainicjowana przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Jej celem jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na wzmożone w okresie epidemii nieuczciwe praktyki rynkowe i oszustwa, które mogą być również ukierunkowane na pozyskiwanie danych osobowych.
Na tego typu działania są szczególnie narażone osoby starsze – nasi rodzice, dziadkowie, sąsiedzi. To do nich najczęściej oszuści dzwonią lub odwiedzają ich w domu, stosując różne sztuczki i manipulacje.
Warto zapoznać się ze szczegółami akcji: https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=16616
Poza tym Prezes Urzędu Ochrony Danych przypomina, że każdy ma możliwość skorzystania z porady pod numerem telefonu 606 – 950 – 000.
Ostatnie wpisy
O mnie
Anna Smolinska
Kategorie