Większość z nas, jeśli może, pracuje z domu. O ile sektor prywatny jest w stanie (w większości) przejść na bezpieczną pracę zdalną, o tyle administracja publiczna (szkoły, przedszkola, urzędy) została zaskoczona i musi szybko zorganizować pracownikom pracę poza swoją siedzibą. Szybko oznacza, że nie zawsze będzie to bezpieczne i łagodne przejście. Przede wszystkim dlatego, że znakomita większość instytucji publicznych nie zatrudnia informatyka [w szkołach często funkcję tę pełni nauczyciel informatyki], ani nie dysponuje wystarczającymi narzędziami i systemami (laptopy, telefony).
Najczęściej pracownicy nie mają nawet do dyspozycji służbowych skrzynek mailowych, a jeśli posiadają takie to często w domenach wp.pl, onet.pl, o2.pl
Tak, to prawda, że pracodawca jest odpowiedzialny za takie zorganizowanie pracy z domu, aby była bezpieczna i zgodna z obowiązującymi w firmie procedurami. Powinien udostępnić narzędzia, określić zasady w pracy, itp. Jeśli tego nie robi, Drogi Pracowniku, zadbaj o siebie sam! Dowiedz się jak.